Gamarra Ostalaritza Eskolako Goi Mailako, Erdi Mailako eta Oinarrizko Lanbide Heziketako ikasleak, Licores Acha, Caf├ęs Baque eta Galadakao Ostalaritza Eskola bisitatzen izan dira.

• 2015-eko azaroaren 20-an |
  • Sabin Unamuno

Bisitan, Sukaldaritza eta Gastronomía 2º Mailako, Sukalde Zuzendaritza 2º Mailako, Jatetxeko Zerbitzuak 2º Mailako eta Oinarrizko Lanbide Heziketako 2º Mailako ikasleek hartu zuten parte. Lehenengo Amurrioko Licores Acha  bisitatu zuten, handik Iurretara joan ziren Cafés Baque ikustera, eta amaitzeko Galdakao Ostalaritza Eskolan izan ziren bertan bazkari on batez gozatzeko parada izanez.

Bisitan, Sukaldaritza eta Gastronomía 2º mailako, Sukalde Zuzendaritza 2º Mailako, Jatetxeko Zerbitzuak 2º Mailako eta Oinarrizko Lanbide Heziketako 2º Mailako ikasleek artu zuten parte. Lehenengo Amurrioko Licores Acha bisitatu zuten, handik Iurretara joan ziren Cafés Baque ikustera, eta amaitzeko Galdakao Ostalaritza Eskolan izan ziren bertan bazkari on batez disfrutatuz. Bisitan, Sukaldaritza eta Gastronomía 2º mailako, Sukalde Zuzendaritza 2º Mailako, Jatetxeko Zerbitzuak 2º Mailako eta Oinarrizko Lanbide Heziketako 2º Mailako ikasleek artu zuten parte. Lehenengo Amurrioko Licores Acha bisitatu zuten, handik Iurretara joan ziren Cafés Baque ikustera, eta amaitzeko Galdakao Ostalaritza Eskolan izan ziren bertan bazkari on batez disfrutatuz. Bisitan, Sukaldaritza eta Gastronomía 2º mailako, Sukalde Zuzendaritza 2º Mailako, Jatetxeko Zerbitzuak 2º Mailako eta Oinarrizko Lanbide Heziketako 2º Mailako ikasleek artu zuten parte. Lehenengo Amurrioko Licores Acha bisitatu zuten, handik Iurretara joan ziren Cafés Baque ikustera, eta amaitzeko Galdakao Ostalaritza Eskolan izan ziren bertan bazkari on batez disfrutatuz.

Azaroak 19-ko 8,45-etan irten ginan Gamarratik Amurriora bidean. Bertan egin genuen eguneko lehen bisita. Horretara Amurrioko Turismo bulegoak lagundu zigun. Lantegira iritsi orduko bertan duten likoreen  Museora pasa gintuzten zuzenean. Bertan, 1867 urtetetik, bere hastapenetatik berritu Gabe dagoen upategia ikusteko aukera izan genuen.

Manuel Acha Barañano eta bere bazkide zen Paul Pomesek sortu zuten likore eta destilakinen empresa. Bere garaiko teknologiarik aurreratuenarekin montatu zuten empresa eta 5 belaunaldiren ondoren gaur egun makinaria berdinarekin jarraitzen dute lanean.

Bertan likoreak destilatzeko alanbikeak eta botilaratzeko makinak ikusi ahal izan genituen, baita 1910-etik gaur arteraino erabilitako publizitate desberdinak ere. Bertako likore desberdinen nondik norakoak ere azaldu zizkiguten, eta horibitartean  pasadizoren bat ere kontatu ziguten; adibidez KARPY likorearen izenarena, Manuel Barañanoren  bi alaben izenetatik omen datorkio bere jatorria, Carmen eta Pilar.

Bisita amaitzeko bertan egiten diren likore eta patarrak eman zizkiguten dastatzera. Gainera han Bildu ginanok, tonika elkartzean arrosa kolorekoa biurtzen den beraien azken Ginebra erosi ahal izan genuen, nahiz eta likorea oraindik fase esperimentalean izan berau hobetzeko asmotan.

Hamaikak aldera Amurriotik Iurretarako bidean jarri ginan. Bertara iritsi ginanean, Akier Legarreta, bertako marketing zuzendariak egin zigun arrera Cafes Baqueren lantegian. Bertan, kafea jasotzen dutenetik  produktua paketatuta irtetzerainoko prozesu guztia ikusi ahal izan genuen. Prozesu guzti honen bihotzean txigortegia dago, hemendik bidaltzen da kafea paketatzeko makina desberdinetara.

Bakoitzak kafe zorro bat oparitzat jaso ondoren, Galdakaoko Ostalaritza Eskolarako bidean irten ginen, eta bertan bazkari Eder bat eskaini ziguten. Bazkal ostean ikastetxeko instalakuntzak erakutsi zizkiguten.

Azkenik 15:30-etan abiatu ginan Altuben gora Ikastetxera bueltan.

Irteera borobila!!